Belgian Journey – 2015

  • BedrijfID&T
  • Datum23 juli 2015
  • LocatieBrussel
  • Genodigden3400

3400 internationale gasten ontdekken België op Belgian Journey voor Tomorrowland

Voor het derde jaar op rij verzorgden wij op de donderdag voor de start van Tomorrowland een heuse Belgian Journey. Op deze dag konden 3400 internationale gasten van het wereldberoemde festival België ontdekken.

Voor deze unieke gebeurtenis toverden we Brussel om tot de place-to-be. Onze gasten ontdekten de Belgische stripcultuur in het stripmuseum, waar ze een tattoo van hun favoriete festival konden laten ‘airbrushen’. In een authentieke chocoladeshop konden ze proeven van ons exportproduct bij uitstek en er een fantastisch schilderij mee maken. Op de Grote Markt kon iedereen een persoonlijke postkaart laten drukken, ondertekenen en naar familie en vrienden op het thuisfront sturen. In het Delirium Café kon men het Belgische gerstenat degusteren. Op de Kunstberg werd het internationale karakter van de gasten benadrukt. Onder een vlaggenzee werd een ‘united flag’ gecreëerd, die 65 nationaliteiten rond het logo van Tomorrowland verzamelde. Op deze vlag kon iedere bezoeker zijn of haar boodschap schrijven.

Aan het eind van de dag, barstte een heuse Belgian Party -met frietjes, stoofvlees en pintjes natuurlijk- los op het volledig gepersonaliseerde Beursplein. Met als kers op de taart de unieke “Unite-vlag” die over alle handen op het plein golfde. Waarna iedereen in één van de 70 bussen richting ‘The Gathering’ op DreamVille kon stappen.
Schitterend als 3 maanden brainstorm, een zeer strikte budgettering, intens overleg en nauwe samenwerking met allerhande instanties, veiligheidsdiensten, politie en tal van Belgische leveranciers tot zo’n prestatie leiden met als resultaat vrienden en ambassadeurs over heel de wereld.

Proef van de unieke sfeer in onderstaand videofragment!

 

Meer Special Event Cases:

MEER REFERENTIES