10 trends in events volgens To The Point Events

1. Terug naar buiten
Het aantal aanvragen voor Family Days en teambuildings zit in de lift. Het is duidelijk: mensen willen terug naar buiten, de natuur in. De natuur inspireert, schept verbondenheid, ademt gezondheid. Met collega’s, de eventuele partner en kinderen het groen intrekken, niets is leuker tijdens een Family Day.

2. Drang naar authenticiteit
Back to basics, dat is de boodschap. Er is een voelbare drang naar het ambachtelijke: onbewerkt voedsel, echt vakmanschap, pure kwaliteit. Duurzaamheid is geen optie, het is een basisvereiste.

3. Beleving, beleving, beleving
De belevingseconomie overstelpt ons met prikkels. We zijn rotverwend, en verwachten altijd iets unieks mee te maken. Klanten blijven verrassen, dat is en blijft dé uitdaging voor elk evenementenkantoor. “Innovate or die”, om het met de woorden van Jaga-CEO en creatief boegbeeld Jan Kriekels te zeggen.

4. Focus op ROI en ROO
De bomen groeien niet meer tot in de hemel. Een klant investeert doelgericht in een evenement met toegevoegde waarde. Hij wil perfect weten waaraan elke eurocent gespendeerd wordt en eist transparantie. Een evenement is niet alleen leuk, het moet ook bijdragen aan de doelstellingen van het bedrijf. Return On Investment en Return On Objectives: op de dansvloer wordt managementtaal gesproken.

5. Perfect is niet goed genoeg
Zeg wat je doet en doe wat je zegt. Verrassingen zijn uit den boze, tenzij het positieve zijn. De lat ligt steeds hoger, elk detail telt. De klant verwacht het beste van het beste: dat blijkt uit de evaluaties, die gedetailleerder dan ooit zijn.

6. De blijde intrede van de apps
Technologie maakt opgang in de sector. Apps zijn niet langer leuke hebbedingetjes, maar schitterende instrumenten. Ze maken een event eenvoudiger, efficiënter en plezanter. To The Point Events anticipeerde alvast op deze trend, door een structurele alliantie af te sluiten met de app-bouwers van Appwise.

7. In Real Life
Ondanks het succes van sociale media verlangen mensen naar warm persoonlijk contact. Het is niet of/of, maar en/en. We willen ook wel eens echt praten met onze Facebookvrienden, Twittervolgers of LinkedIn-contacten. Vertaald in internetjargon: we snakken naar IRL (In Real Life).

8. Steun eens een goed doel
Succesvolle bedrijven zijn geen koele geldmachines, maar maatschappelijk betrokken organisaties. Als gastheer verwacht je geen dure presentjes van je genodigden, maar vraag je hen geld te storten voor een zorgvuldig gekozen goed doel. To The Point Events steunt het goede doel op haar manier: eind mei ondersteunen wij de Limburgse Eendjesrace van Een Hart voor Limburg.

9. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden
Haalde jij tijdens het voorbije kerstfeest ook oude familiefoto’s of dvd’s van onder het stof? Mensen blikken graag terug op vreugdevolle momenten. Het loont daarom te investeren in een gezellig ingekleed decor, dat tijdens het event op film wordt gezet. Een mooi geregisseerd beeldverslag brengt je event tot leven. Bovendien is het marketingtechnisch van goudwaarde.

10. Een goed evenementenkantoor maakt het verschil
Dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Maar in de huidige marktomstandigheden geldt dit meer dan ooit. “Toevallig kennen wij er eentje dat wij van harte kunnen aanbevelen: To The Point Events. Neem gerust contact op voor een vrijblijvende babbel.”