To The Point Events flitst Ferrero back to the future

Een nieuw marktsegment voor Nutella, dat vraagt om een toekomstgerichte lancering! To The Point Events bracht de toekomst naar Namen, waar het voltallige salesteam van Nutella samenkwam voor de productlancering.

B-Ready, het nieuwe ‘meeneembroodje’ van Nutella komt naar België. Op een schilderachtige locatie werd het nieuwe product voorgesteld. Om te testen of het salesteam klaar was voor de toekomst, werd een teambuilding anno 2020 in elkaar gestoken.

Een digitale graffiti-muur werd gebruikt om per team een beeld te maken dat past in de nieuwe campagne. Met een infrarood-gestuurde spuitbus raakte al snel duidelijk dat je zelfs zonder tekentalent een echte graffiti-kunstenaar kan zijn.

Dan was het doorschuiven naar de ‘oxboards’, ook ‘segways zonder stuur’ genoemd. Een elektrisch bord dat je met je voeten moet besturen. Jong en oud waren er al snel mee weg en waagden zich zelfs aan een polonaise.

Een workshop die veel stiller, maar daarom niet minder plezierig, verliep waren de Virtual Reality-brillen. Racen alsof je zelf aan het stuur zit, achter een personnage in een videogame hollen tot een wandeling maken in New York. Niet is onmogelijk met deze brillen.

Vervolgens was het uitkijken om zelf een keer met een drone te mogen vliegen. Eerst een duidelijke uitleg, want zo simpel is het allemaal niet… Dan zelf het stuur vastnemen in een gecontrolleerde omgeving, zonder externe omstandigheden zoals wind, en een drone laten vliegen en landen, of beter: laten crashen. Gelukkig kon dit geen kwaad, deze kleinere modellen kunnen tegen een stootje. Het grote model zorgde op zijn beurt voor een extraatje: een aparte groepsfoto vanuit de lucht.

Als laatste werden alle werknemers per twee in een mobiele greenkey studio gestoken waar een reclamespot werd opgenomen voor de lancering van de B-Ready reep. Nadat iedereen uit de bol was gegaan op ‘I’ll be ready’ van Jimi Jamison (het enige echte Baywatch theme lied!) werd het filmpje ter plaatse gemonteerd.
Iedereen die dacht dat ze enkel zichzelf konden bewonderen na afloop van hun optreden, was serieus mis. Het hilarische eindresultaat werd tijdens het aperitief reeds volledig afgespeeld.

Na een dag vol nieuwe technologieën en ervaringen was het duidelijk: Nutella is klaar voor de toekomst. Tot slot werd ons team rijkelijk beloond voor de geleverde inspanningen.